Friday, February 15, 2013

@--Ubuntu 12.04--@

 

 dan 

SALAM SATU MALAYSIA

Maaf banyak-banyak ya sebab ceq dah lama tak bersiaran.  Hingga hari ini masih lagi mencari mood untuk berblog.  Sejak cuti panjang ni, macam-macam yang aku tempuh dengan penuh sabar dan doa semoga hidup ceq yang ke hadapan ni akan lebih bersinar dan bermakna.
   Status kecederaan aku sekarang? Alhamdulillah berkat doa kalian semua, doa ku pada Maha Pencipta, usaha berubat ceq sekarang dan boleh berjalan. Cuma masih lagi tak boleh solat berdiri seperti biasa (masih atas kerusi), tak boleh duduk bersila lagi, tak boleh naik dan turun tangga macam biasa lagi dan kawasan sama waktu dengannya.  Maknakata semua yang aku lakukan tak boleh lebih. Bila tekanan pada kaki ni lebih, makanya lagi sakit la badan ceq ni...


(gambar hiasa dari google)

Berbalik kepada tajuk asal.  Ubuntu? Pernah tak korang semua dengaq.. Ceq ni pun tak la pakar sangat nak bagi tau sikit-sikit yang ceq tau tu boleh la.. Ceq ni masih dalam proses pembelajaran.  Kelmarin (14/2/2013) Bos aku buat kursus pasal Ubuntu versi 12.04 ni.  Sekarang makmal komputer ni masih guna versi 10.04. So, dah kebelakang sikit :-) Selaku pekerja yang bermain dengan benda-benda IT ni kenalah sentiasa Uptodate la kan....
Fening jugak ni...Bos aku jemput tok guru khas tau...Dia pun bukan orang lain dengan kami. Bekas pensyarah matrik ni juge...Terima kasih En. Kamaruzzaman.  Ilmu yang dicurahkan amat bermakna bagi saya.  Ceq tunjuk interface je lah yek..maklumat lain ada masa ceq cita lagi na.


(gambaq hiasa dari google)


2 comments:

Syafirah Addawiyyah said...

Abang saya guna ubuntu jugakk . terus buntu otak saya nak main komputer diaa .

eizra_one said...

Tapi kalau kita kaji..godek hari2..insyaallah kita boleh..malaysia boleh ;-)