Friday, May 04, 2012

@--CuTi Hari Pekerja--@

1 MAY 2012

Alhamdulillah syukur aku masih bernafas lagi di bumi TUHAN ini.  Pada hari selasa lepas yek....(sebab update blog lambat sangat) maka semua manusia yang berkerja secara sah ya..ki..ki..tak kira sektor awam atau swasta menyambut HARI PEKERJA.  Sudah semestinya cuti lah ari tu...Di kesempatan ni ceq nak ucapkan selamat hari pekerja TERUTAMA pada diriku sendiri..ki..ki.. ke-2 kepada SUAMI ku dan yang ke-3 kepada kaum keluarga ku yang masih bekerja.  Tak lupa juga kepada Ibu (walaupun dah pencen) tapi masih bekerja di rumah...ya la menguruskan Hal ehwal, makan, pakai suami tersayang ;-)

Nak imbas sikit la pasal kerja ni...Rupanya dah lama aku kerja ya...dan banyak pengalaman yang aku dapat sepanjang aku kerja. SUKA & DUKA...tak lupa juga PENGALAMAN yang amat berharga.
Kita flash back cikit na:

Pertama kali bekerja yang mendapat gaji..ki..ki..ki..

TAHUN 2003- Pekerja Khidmat Singkat kat Bahagian Teknologi Maklumat (MOSTI)
                         Best keja sini. Lama jugak aku kerja kat sana..Yang best tu dapat gaji Penolong Pegawai 
                         Teknologi Maklumat
                          ;-)
TAHUN 2006 - Cari kerja lain sebab tempat aku telah diisi dengan pegawai tetap :-(
                          Cari kerja lain la jawapnya.
                          Sehari kerja jadi SALEGIRL.  A..la..yang jual barang-barang dari meja ke meja, pintu ke      
                          pintu tu..
                          Pastu dapat kerja kat syarikat logistik. Tu pun kejap gak.....Sebab tak tahan. Gaji ciput,  
                          kena buat 2-3 kerja. Bayar gaji 1 je. 
                         Syukur kepada ALLAH kerana aku telah diterima bekerja di KEM. Pembangungan 
                         Usahawan dan Koperasi (MECD). Pekerja Khidmat SIngakat. Ha..kat sini aku buat 
                         kerja2 perkeranian.  
TAHUN 2008 - Syukur aku telah diterima menjadi pekerja TETAP di SURUHANJAYA KOPERASI 
                          MALAYSIA Daerah Jerantut sebagai Pembantu Tadbir (P/O). 
               2009 - diarahkan bertukar ke SKM NEGERI.
TAHUN 2009- SYUKUR sangat...Aku telah berjaya menjawat jawatan sekarang ni...Sebagai 
                         JURUTEKNIK KOMPITER di Sekolah Kebangsaan King Edward 1 di TAIPING.
TAHUN 2010  -  Aku telah berpindah ke KOLEJ MATRIKULASI SELANGOR.

Banyak betoi kenagan aku pasai cari kerja dan perjalanan hidup masa kerja....Abah tu selalu cakap dalam anak-anak abah aku sorang je banyak sangat tukaq kerja..Adik beradik lain cepat je dapat kerja tetap. Nak buat macam mana abah, itu yang TUHAN bagi.Syukur sangat.  Sekarang hidup ku dah sempurna.  TUHAN BERKATILAH REZEKI YANG AKU TERIMA INI.  TINGKATKAN LAH SEMANGAT KU UNTUK TERUS BEKERJA SERTA TINGKATKAN PRODUKTIVITI KU.


(GambaR Hiasa- Sumber INTENER)

Sedapkan gambo kat bawah ni..Ha..ni lah Char K'teow ABG PIE ;-)  Kebetulan hari cuti yang baik ni suami kesayang ku pergi memancing dengan kawan dia.  Jadi dari tak masak lebihan udang tu baik aku buat masak kan..kan....Ni lah hasilnya.....TQ sayang....Yang best aku bekalkan suami ku dengan nasik minyak buat makan masa memancing...Cian kang..Situ mana ada kedai2.. :-)



1 comment:

Symiq said...

Salam,lama tak dgr citer.. Dari kawanmu yg juga PKS di mosti dlu...