Wednesday, March 28, 2012

@--Sayu--@

Sekejap saat saat itu..Tak puas la..Petang kelmarin asik aku datang ambik ibu dan abh...Aku sampai rumah pukoi 530 ptg terpacak adik aku kat umah..Lajunya dia..ki..ki..dan 2 hari kebelakangan ni suami aku balik awai..Sempat la jumpa ibu dan abh sebelum depa ekut adik balik.

Pagi ni hatiku sentap lagi...Tenyeh mata...bangun je..Terus ke bilik belakang..La..ibu dan abh tak de dlm bilik... :'( Allah..tiba2 aku rasa macam tak percaya yang aku ni dah besaq..dah kawen pun.Teringat masa kecik dulu..Bangun je nampak wajah ibu ngan abh...Kalo tak nampai atau jumpa mesti dah nangeh....Kejapnye ibu ngan abh tido sini...Tak puas la...Bila ibu ada balik je lunch ada masakan peberot aku....(gulai ikan kembong) Peh!mantop lah..Bangun je pagi aku dihidang dengan bunyi lesong batu dan keenakan nasik goreng air tangan ibuku..Walaupun isinya sama tapi air tangan ibu tu tiada tandingan tau...

Tengah arini, aku sentap lagi...dah menetes dah air mata ni sambil makan nasik bersama lauk kari ikan yang dimasak oleh ibu kesayang....Peh!menetes lagi.....Hai izra kuat la cikit..ko tu dah beso....ha.h.a.ah.ha.Tiba2 terasa aku ni budak kicik plak... :-)

No comments: