Monday, May 28, 2012

@--CeriTa HaL KuRsus--@

Ari sampai ke Kolej Matrikulasi Kedah (Chanlun) awai la jugak.  Aku ngan Ikmal nak sampai sana awai sebab mana la tau dapat bilik yang ok kan....Sampai sana tengok nama aku tak de...ALAMAK!tak maklum kat orang bahagian la tu yang aku kena ganti orang.Lelaki pulok tu..Makanya ada masalah masa pendaftaran penginapan...mmmmm..sabaq je lah....Nasib aku..dah la ganti orang jadi cam ni plak.Mujoq la kakitangan KMK sudi melayan aku dengan penuh sabaq dan dedikasi. Aku puji layanan depa. TERIMA KASIH SEKALI LAGI KMK.  Aku dan ikmal dibawa ke kediaman masing-masing oleh PPTM KMK yang baik hati.  Sampai di rumah dah ada yang dah sampai.  Ha...nak tau sapa..? PPTM Kolej Matrikulasi Teknikal Pahang.  Wanie. Dia datang bersama juruteknik dia ( + isteri da anak).  Mujoq la ada teman dalam rumah tu.
  Malam tu kami dibawa makan di sebuah restoran namanya anjung.  Time ni la sesi ramah mesra bermula. Dapat la aku kenai orang yg selalu nampak tapi tak pernah tegok sapa..ki..ki..ki..Pekena la nasik goreng USA dan Teh o Ais...Tidor malam pertama kat KMK agak merosot. Maklumla berubah tempat tido.  Panas berkuap...Nak hujan la tu.. :-) Dalam rumah tu tak de Tv jadi aku layan la filem kat dalam laptop aku ni...Syukur Tuhan...

14-16/5/2012

Awalnya aku bangun pagi ni...ki..ki..ki..Semangat ka atau sebaliknya...ha.h.ah.a Pagi kami disajikan dengan sarapan yang lazat.  Ada majlis perasmian dulu kat dewan oleh Timbalan Pengarah Bahagian Matikulasi Malaysia dan Pengarah KMK.  Wah....ramainya orang :-) Time ni la ambik peluang nak kenai2 kawan sengkatan kan....Jumpa la ngan kawan lama aku Fareza. Dan sembang2 sat.  Dah tu minum lagi...Pastu baru bermula pengenalan mengenai PHP.  Best la pensyarah yang ajaq kali ni.  Berbeza sangat dari pengajar dari kolej komuniti ari tu...Walau pelbagai masalah kami timbulkan, besaq atau pun kecik dia tetap tersenyum dan sabaq mengajaq kami.  Tima kasih kasih cikgu. :-) Sebenarnya cikgu yang mengajaq kami ni pensyarah di KMK ni. Kalo tak silap fizik kot. Tapi tabik spring la kat pensyarah ni. agak banyak jugak sistem yg dia dah buat utk KMK.  Hari Rabu disebabkan semua dah fening-fening buat sistem...kami semua pakat ramai-ramai pi PADANG BESAQ, PERLIS.  Best la dapat pi sana dengan kawan2 terutama sekali dengan FAREZA...lama tak jumpa dia.  Aku mcam biasa beli kicen kat kawan2 pejabat ngan makanan sikit utk yang tersayang. ;-) Kenangan yang terindah la bila dapat ke sana.  Dapat jumpa kawan2 sepenjawat dan juga jumpa kawan satu sekolah teknik dulu..ha.h.a.h.a.. Keciknya dunia ni... :-)

( Ni la cikgunya....sori saya dok belakang )

( zoom dekat punye )


( demo cikit sistem kami )


( ni urusetia Cik Wan )



No comments: