Monday, May 28, 2012

@--DaRahku DiaMbil--@

22/5/2012

Hari ni aku cepat-cepat ke klinik Kg. Bandar.  No. ke 5 aku dapat. Dari rumah 7.45 pg pun dpt no. 5 yek :-).
Syukur tak yah tunggu lama untuk daftar ari ni.  Selalu kalo datang chek kencing manis mak ai...punya la kematu bontot ku nak menati nama dipanggil. Lebih dari 30 mint.  
Akk kaunter tu tanya "datang hari ni nak buat ape ye? Nak ambil ubat ke?"
Aku dengan lembut dan sopan jawap "saya kena datang pd hari kedua semasa pyot dan hari ke 21 lepas pyot."  Akk kauter tu muka cam tak percaya apa yang aku cakap.Aku mintak dia cari maklumat dalam fail hijau aku tu...Ha!kan dan jumpa :-)  Aku pun tak tau la kenapa doktor suruh aku buat cam tu.  Yang pastinya aku pernah bg tahu doktor yang aku hampir dua tahun berusaha untuk dapatkan zuriat.  Jadi ini adalah salah satu cara doktor tu nak bantu aku.  Jadi aku terima segala arahan doktor.  :-) Moga-moga usaha aku berjaya..Amin
Selang 5 minit nama aku dipanggil masuk dalam bilik. Ha!kena soal lagi..kali kedua aku jawap menda yang sama.Doktor yang suroh aku datang ambik darah untuk diuji.  Part ambik darah yang paling aku lemah ni.  Asal nak cari urat je susah.  Maklumla urat darah halus.  Kali pertama misi pempuan. Sebelum tu dia tny la "ada pernah pergi urut ke?" Aku jawap ya. "Sekarang ni pun tengah dalam tritment mengurut" Misi tu tny lagi "ada pergi ke Darul Syifa tak mintak air penawar ke?" aku jawap :setakat ni belum lagi"  Misi tu menyatakan kepada ku yang dia pernah ke Darul Syifa kat Bangi tu....MMMM..menarik...Aku memang sangat2 berhajat nak ke Darul Syifa Bangi tu. Tapi masih tak berkesempatan lagi.  Insyaallah akan aku ikhtiarkan demi masa depan keluargaku :-) Misi tu kata juga "urat tak jumpa ni..Ni mesti tak banyak buat kerja. Dok depan pc je".mmmm Sabo je la......Hanya Tuhan je yang tahu....tak semestinya urat aku susah nak jumpa aku ni tak buat apa2 kerja...key?
Back to the story. Kali 1 gagal kena lagi kali ke 2. Yang ni misi lelaki pulok..Mujoq la dia jumpa urat kat tangan aku ni ha....Senang je dia cari berbanting dari tu banyak kali jugak dia cari tak jumpa.Syukur sekejap ja ambil darah ari ni....dalam 45 minit je.....Boleh terus balik pejabat dan sambung kerja :-)


(Gambar Hiasan)

No comments: