Monday, November 26, 2012

@--TraJedi Menyayat Hati--@




Petang jumaat lepas aku ni semangat masak untuk suami tercinta kerana dia akan balik awai dari biasa..HA!nak tau pasai pa..tempat keja dia buat family day.  Jadi suami tercinta nak main fudsal la kan..Dari shah alam dia naik denga kawanya menuju ke UKM.
Hai dah pukoi 2 lebih tak sampai banting lagi...Hati dah rasa semacam je ni..Takkan keluar dari UKM 12,30tengahari tak sampai banting lagi.  Tepat jam 3.30petang aku terima panggilan dari suami.  "yang tolong beli ais boleh?"dengan nada suara yang agak berlainan.  Dah sah...mesti cedera ni.  Hati aku ni nak sangat nak balik terus. Kecemasan tu beb! Sapa tak risau suami cedera.  Pastu dah en.suami kata tak pe beli je bila balik kerja nanti.  Aku pun turuti arahan.  Bila sampai rumah...Allah...kesihannya kat suami aku. Kakinya cedera.  Tak leh jalan. Lebam kaki. 
Kisahnya terjadi masa jaringkan gol.  Tiba-tiba kaki rasa cam tertarik.  Dan lepas tu dah tak boleh sambung main.  Yang aku nak marah kenapa la sorang kawan dia tak de rasa nak belikan ais kat suami ku.  Hanya berbekalkan sprey ubat kebas je.Tu pun aku rasa sekali je depa sprey.  Pukoi 5 baru tuam dengan ais...mmm....cian kat sayang...sabaq na....
Malamnya..muka suami dah pucat + demam aku pun apa lagi koi 8mlm ajak pi klinik.  Kenapa papah...Kami buat x-ray semua dokto kata  otot yang cedera. Tulang tak ok.  Mujoq tak ada patah.  Dokto kasi mc 3 hari.  Aku rasa cam tak cukup je..Dokto boleh tamboh lagi tak?ki..ki..ki.. Kang dia kata ni bukan klinik awak kang...susah aku..ha.ha.h.a.h.a.
Mujoq malam tu suami boleh tidor.  Moga cepat semboh ya sayang.  Tabahkan hati kuatkan semangat mu. AMIN. Lepas ni hati-hati nak main bola ya...Peringatan kepada suami dan sapa juga yang suka bersukan.

2 comments:

Lia said...

laa yeke.. harap suami kakna cepat sembuh ye.. :)

eizra_one said...

tu la lia....sedih...teruk jugak tu.dia kata sejarah.ni cedera paling teruk. Tq my lovely friend.