Monday, August 08, 2011

@--Ramadan Ke - 7--@

Syukur...aku masih bernafas lagi pada hari ke 7 ramadan ni. Hari ni hari ahad. Program ari ni...aku terbangun lambat. Mujuq angah (kak ipaq) ku dah bangun sediakan sahor. Aku just tolong sikit2 je. Penat sangat semlm.

Jam 10 pagi aku bergerak pulang ke banting. Singah sekejap ke kilang kerepek...mak ai...ramainya orang :-) Sampai di rumah kemas la rumah sikit2 habiskan belen2 yang berselerak. Sementara tunggu abah dari port klang. Alhamdulilah pagi ni hujan lebat membasahi banting. Sejuk suasana.

Lepas Zohor kami bergerak ke rumah adik kat pinggiran putra. Mula2 nak makan kat village view. Tapi ibu nak masak nasik ayam la....nyum2. Dah lama tak makan masakan ibu. Teubat rindu didada. :-) Petang sementara nak percepatkan masa. Aku ajak la sapa2 p bazar putrajaya. Aku dan abh je yang pergi. Kesian sayang tak sihat. Sakit kepala. Sabaq ya sayang.

Sampai ke sana, waduh ramainya orang. Tiba2 terkenang zaman2 muda dulu. Pada masa sama menggoogle nasik ulam. Tapi tak de rezeki aku la. Orang tu tak berniaga. Aku dan abh beli chiken wing, murtabak ngan ayaq buah. ee..kalo lama2 dok situ satu bazar nak beli. Kebetulan aku terjupa ngan zura. Lama sangat kami tak jumpa.

Bestnya nak dekat berbuka dah. Suke tengok gelagat family aku yang lama tak ceria cam ni. Menu malam ni mewahnya....Syukur rezeki Tuhan.


No comments: