Thursday, October 11, 2012

@--KeNdUrI 2 pUpU--@



Tarikh :  6 September 2012
Lokasi :  Dewan Merak Kayangan, Felda, Kuala Lumpur.
Masa :    8 malam




Dah lama betul tak menghadiri kenduri yang dibuat dalam dewan.  Kali ni dua pupu aku sebelah ibu.  Pengantin perempuan ni la 2 pupuku, cucu kepada arwah Tok Caq.  Nak cari lokasi ni aku pinjam GPS adik aku sebab aku dan suami tak berapa mahir la jalan kat KL terutama sekali bila bawak malam-malam.  Dah sampai tu bila melangkah masuk tu kami semua disambut oleh ahli keluarga pengantin perempuan.  Dalam hati aku "wah..dah besaq dah semua pupu-pupu ku ini..dah tak kenai muka".  Mana tak kenai muka masa kecik-kecik dulu jumpa pun time hari raya..Tu lah kelemahannya...Bila dah saling jarang jumpa jadi masing-masing tak kenai.  Ibu dan abah dah masuk dalam. Aku terus menuju ke notis board nak tengok kedudukan meja sebab nama tetamu yang datang telah dimaklum lebih awai lagi.  Aku dilayan baik oleh mereka.  Hati ku berkata :"mesti depa tak kenai aku kalo tak kan kan depa tanya aku...siapa ya?" Aku pun cakap aku ni ahli keluarga sebelah Mak pengantin perempuan.  Terus seorang adik manis yang aku rasa tu 2 pupu aku tu "ahli kelaurga dari meja 32 hingga 53 ya..free sitting" sambil balas senyuman dia aku pun berlalu masuk ke dalam. 


(ni la nombor yang kami pilih.  kebetulan meja sebelah tu family mak cik umu)


(sebab malu punya pasai macam ni la hasilnya)


(hidangan malam ini di sajikan oleh F D'Saji)


(Senarai menu yang disajikan)


(Jemput makan na....Komen aku pada masakannya..BOLEH la...)





( Ni yang sempat aku scap - malu punya pasai.  Korang nampak apa yang ceq nampak? :-) Time kenduri cam ni la leh jumpa sedara mara. Tun Mahadir datang bersama isteri dan anaknya marina.  Ketibaan mereka lambat sikit la sebab depa ada majlis kenduri lain pada hari yang sama. Yang tak pernah kenai leh kenai yang tak pernah jumpa leh jumpa apatah lagi yang pernah jumpa dan kenai.  Masa ni la time aku nak mengikut kembali belakang ibu.  Maklumla ibu nak perkenalkan anak menantu dia.)
*Pada adik ku - tu la sapa suroh tak mo mai ;-)*


( Yang ni aku curi-curi scap..Kami duduk meja yang berbeza tapi sama kategori...AHLI KELUARGA :-) Kalo pandai ce teke :-) )
*ada lagi yang tak sempat snap...malu punya pasai*




( Ini kalo tak kenai nak kena ketok la kepala tu..Pebetoi orang tengkok..ki...ki..ki...Ni la menantu ibu dan abah ku merangkap suami tercinta. 10q sayang bawak kami ke majlis kenduri sebelah keluarga ku.  Kesian kat suami sebab bila kenduri cam ni ramai yang dia tak kenai dan kami nak memperkenalkan suami ngan ahli keluarga sebelah ibu )

Sepanjang majlis berlangsung banyak kali jugak le dewan dihidangkan dengan lagu Arwah Dato' Sudirman.  Ya la...Pupu ku ini anak sedara ngan awrah.  Ayahnya abang kepada arwah.  Kami juga dihidang dengan alunan muzik akustika dari satu band.  Tq sebab menghiburkan kami semasa kami sedang leka menjamah makanan. :-)

3 comments:

Lia said...

wahhh meriahnya... :)

Anis said...

menarikkk.....

eizra_one said...

Lia:Biasa la kat dewan lia...ramai yang mai..tapi meja untuk ahli keluarga tak penuh sangat pun....
Anis:Menarik jugak...kawen di dewan tak sama macam kawen kat rumah.