Thursday, November 08, 2012

@--MeNaNti DaN TeRUs MeNaNtI--@




~ S a L a M   S a T u   M a L a Y s I a ~

Mmmmm..semenjak dua menjak tiga menjak ni selalu sangat berpikir..Tak tahu lah...Mungkin sebab usia perkahwinan pun dah cecah 2 tahun plus-plus kan...Baru-baru ni masa shoping kat Giant Banting, ada la sorang abang ni jual produk untuk kanak-kanak.  Dengan tidak disangka-sangka abang tu mengegur "Dik ada anak tak umor 5 tahun?" sambil senyum. Tiba-tiba sentap hati ku ini.  Dia tanya lagi sekali kat suami. "Ada anak tak dik?" Masa tu hati aku dah menagis.....Petir semua dah sabung menyabung....Tapi tabik spring la kat suami tercinta...dia cool je....Tapi dalam hati dia mana ceq tau kan..ki..ki..ki...
Bila abang tu dah jauh cikit terus aku cakap depan suami "Kita jalan tak bawak budak dah sah-sah la tak de anak lagi....". Suamiku diam tak kata apa.....Tabahnya suami aku ni...Sayang kamu.....Tu lah..kadang-kadang aku kental dan dapat terima soalan-soalan cepu mas ni....Cuma hari tu je tersentap sikit...Maafkan saya abang promoter...Saya tahu anda nak berniaga...Tapi kadang-kadang kena la prihatin sikit dengan orang sekeliling anda....ya....
Tuhan....perkenankan lah doa hamba Mu ini. Kurniakan lah rumah tangga ku dengan zuriat-zuriat yang soleh dan solehah, sihat serta sempurna tubuh badan. Agar dapat mereka menjadi hamba Mu yang dapat berbakti kepada Ibu Bapa, Agama, Bangsa dan Negara...Amin...
Selagi aku masih bernafas di bumi Tuhan ni..aku tak akan putus asa...Berdoa dan berusaha demi mencapai matlamat yang aku dan suami impikan.....  :-)





No comments: