Wednesday, December 05, 2012

@--LanGsir-LangsiR--@




Langsir oh langsir...sekarang ni aku tengah pelan-pelan membelek langsir untuk rumah baru ku nanti.  Banyak ya pesen-pesen baru. Dalam hati rasa macam nak jahit sendiri (tapi mesin jahit tak de).  Malu nak pinjam mak mertua punye :-) Kang rosak susah ceq nak menjawap dan menggantikannya.  Ke...nak beli kat kedai + tempah.  Berbaloi ke kalo buat cam tu yek?Ke...pakai je yang mana ada beb!  Tapi yang lama tetap tak cukup.  Kalo pintu depan aku rasa tak de masalah cuma tambah sikit-sikit kasi cantik kan.  Yang aku pengah pikit kalo depan dah warna tanah yang lain pun kena sama lah...tak lah jadi macam ais kacang kan..kan....
Sekaran ni aku tengah berkira-kira mana lebih berbaloi. Nak pakai rill besi macam biasa ka mo pakai yang jenis kayu tu...

INI YANG JENIS KAYU

(gambar hiasa dari google)

INI JENIS BIASA PUNYE


(gambar hiasa dari google)

mmm...Sekarang ni tengah nak kaji lah dia barang ini dari segi KETAHANANNYA, KOSNYA, SUSAH ke SENANG nak buat langsir dan lain-lain lagi.  Tak mo la kalo nampak cantik tapi tak tahan.  Buat apa akan.  So, sekarang ni hati ku sudah berbelah bahagi...ki..ki..ki..Bila la nak ada masa nak survey barang-barag ni..La ni baru je beli kipas 2 bijik.  Lampu rumah pun tak sempat-sempat lagi tau...Jika sapa-sapa ada pengalaman dalam bidang langsir-langsir ni sila la kongsi-kongsi ilmu ya....Saya budak baru belajaq..kalo salah tolong tunjukkan...Terima kasih. Sekian.

3 comments:

saleha said...

Wah bestnya... akk klu nak pimjam mesin sy pun boleh. Sy x guna..

eizra_one said...

wah..bestnya....terima kasih kerana sudi mengofer mesinnya..ni mak jemah semangat nak jahit langsir ni :-) Tq daring..tapi kalo leha nak langsir pesen mana?

saleha said...

Saya lagi suka langsir yg mudah diurus... nak basuh senang nak pasang balik pun sonang.