Tuesday, August 16, 2011

@--RaMaDan Ke -16--@

Dah hari ke 16 yek. Tinggal berapa hari lagi je kita nak menempoh bulan Ramadan ni. Moga apa yang aku dan suami hajatkan dimakbulkan Tuhan. Hanya padaMu hamba-Mu memohon.

Tengahari aku terasa nak membeli kerepek kat satu kilang ni. Depa kata besaq dan aku pun dulu pernah rasa kerepek2 dan air bikabonatnye masa kerja kat mecd dulu. Rupanya jauhnya tempatnya....Tiba-tiba aku teringat yang aku ada kerja pukoi 230.Apa lagi aku pecut 100km/sejam tau.....nasib sempat sampai..lega rasa..

Penat seharian bekerja petangnya aku singgah cari kerepek. Stukur dapat jugak. Aku ternampak petai...Waduh sedap buat sambal petai ni. Aku beli la 5 papan sebab yang tu je yang elok. Pastu nampak pucuk paku. Sampai di rumah apa lagi menu berbuka masak lemak cili api pucuk paku dengan sambal tumis petai...Wah!!Memukau selera... Syukur sekali lagi rezeki Tuhan. Amin

No comments: