Monday, August 15, 2011

@--RaMaDan Ke -13--@

Assalammualikum...

Ha ari ni dah hari ke 13 dah. Macam cepat je masa berlalu. Di bulan ramadan ke 13 ni aku berada di TTDI Jaya. Pagi -pagi aku ikut suami ku ke warehouse barang samsung..wah rambang mata aku dibuatnya...Banyak barang elektrik murah. Ada peti sejuk, mesin basuh, tv led, tv lcd, moniter komputer, home teater, mini kompo, robotik (vekium yg bergerak otomatik) dll lagi. Kalo lah aku ni jutawan semua dah aku beli. :-) Bak kata pepatah ukoq baju d badan sendiri :-)

Dah selesai ke sana, suami tercinta bawak aku bershoping raya kat JUSCo Bukit Tinggi. Wah..aku lihat ramainya Hamba Allah membeli belah di sana. Meriah ada, rimas pun ada.ki..ki..ki.. Jalan-jalan Jusco sampai sakit kaki-kaki. :-) Menghabiskan voulce jusco dan populer yang suamiku dpt :-) i like..ki..ki...

Dah abis shoping, mak bagi tau yg petang di cucu tirinya nak datang sekeluarga untuk berbuka. Aku membeli sedikit bahan-bahan untuk buat tom yam. Tapi sedih sangat masa nak koyak cendawan baru perasan cendawan tu dah rosak...mmmm....sampai hati perniaga tu jual barang dah rosak. Aku pun salah juga. Tergesa2 nak masak tak tengok dah. Tak pe lah nak buat mcm mana nasib badan. Malam tu kami berbuka beramai-ramai. Menu paling gren tom yam aku (mak lang), sambal tumis udang (pak lang pie), nasik putih (mak ngah) dan nasik lembik (mak lang), ayo tembikai (mak ngah) sedap tu..koropok (pak lang pie) Ulam pucuk janggus (mak lang) dan sambal belacan (nenek) :-) kuih2 ngan murtabak cucuk mak yang belikan. Tapi sayang, kuihnya indah kaba dari rupa. Biasa la org berniaga di bulan puasa.

Malam tu tak dapat pergi teraweh. Hantaq angah pergi kerja dan singgah ke rumah along kat PJ ambik pc. Sampai rumah peh!!!penat. Lentok abis... :-)


No comments: