Friday, August 19, 2011

@--RaMaDan Ke -19--@

Allah....Syukur dah 19 hari aku berpuasa. Tak sangka sekejap je masa berlalu. Minggu depan dan last dah nak berpuasa. Rasa macam tak bersedia lagi nak meniggalkan bulan yang mulia ini. Tahun ni semua umat islam seluruh dunia berpuasa 29hari je insyaallah. Persiapan raya? Hari minggu ni baru nak pi mencari. Malas pun ada. Tak selesa nak berebut ramai2 dengan orang yang ramai. Jadi tak sabaq aku.






Malam ni ada aktiti berbuka puasa bersama kawan-kawan sekerja + dengan Yana. Meriah terkejut aku panjangnya meja.....30 peserta semuanya. Menu pun boleh tahan hebat. Siakap 3 rasa, Siakap stim, sotong goreng tepung, kailan ikan masin,tom yam sea food, ayo sirap limau dan buah sebagai pemcuci mulut. Tak lupa buah kurma :-)






























































































































Tapi tu lah kasih suamiku tercinta. Berbuka sorang-sorang. Aku sempat masak nasik dan lauk utknya. Setibanya aku ke rumah, suami ku sdang sibuk membungkus kerepek2nya. Aku pun turut membantu bagi mempercepatkan proses.

No comments: