Monday, August 22, 2011

@--Ramadan Ke -20--@

Ari ni aku bersahur lauk berbuka semalam. Bangun pun dah pukul berapa..Tak sedaq...Pagi ni aku teman suamiku ke tempat kerjanya. Teruja aku tengok tempatnya....Syukur selesa tempat kerja suamiku. Aku teman dia sambil layan tengok internet je..ki..ki.. Pastu kami berdua pegi kedai komputer ambik pc yg telah dibaiki.

Sampai di shah alam suamiku menyuarakan hasratnya utk membeli satu tin cat utk mengecat ruang tamu rumah mak. Petang tu aku dan suami berdua menyiapkan aktiviti mengecat rumah. Tak pe lah nak buat cam ne...Yang lain ada tanggungjawap masing2. Lagi pun ruangyna tak le besaq mana pun. :-) Setelah selesai cat umah aku membantu mak memasak di dapur. Menu berbuka malam ni mee goreng basah, kuah keria, nasik dan ayam masak merah. Peh!! tak ku sangka sambal yg aku buat tu pedas sangat. Selalunya cili kering rumah mak ni tak pedas pun. Yang aku ni dengan konpidennya boh le banyak. Pas tu baru tergerak nak tny...Maap le semua ya...sapa yang makan sambal ayam ku.. :-)

Malam hari aku ke rumah sahabatku Siti Aishah. Suamiku dan suami Siti sama-sama bershoping di Uptown. Jadi aku dok di rumah siti bersama-sama puteri kesayangan mereka dan kesayangan ku jugak.. :-) Seronok melayan kereneh Zulaikha tu...Ceredik budaknya..dah boleh berjalan pun... :-) Kalaulah aku ada anak..mesti lagi best...rioh punye rumah siti nanti :-) Tapi aku tumpang simpati pada kawan tu siti. Dia kena demam campak...moga cepat semboh ya siti..Daku berdoa semua semuanya dijauhi dari sebarang anasir yang tidak baik dan kalaian semua sentiasa dilindungi TUHAN.

Pukoi 2 pagi baru sampai rumah mak...Balik tu lembik dah...sekejap je letak kepala dah lena....Pukoi 4 nak kena bangun dah..siapkan sahor. Dah esok lah family suami ku nak bershoping raya. Depa berhajat nak ke KL...tapi aku dan suami sehati sejiwa..... nak kat shah alam je


No comments: