Friday, August 26, 2011

@--Ramadan ke 28--@

4.00 pg..jam dah berbunyi..aku siapkan hidangan utk bersahur ala kadar je... Lepas solat subuh kami bertolak pulang ke Bote, Perak (aku, suami, mak dan fidaus). Tahun ni tahun pertama aku beraya di Perak bersama-sama kelaurga suami. Keadaan trafik bergerak lancar. Tapi dah banyak la keretanya.

Sampai di Bote tengahari la. Sampai sana opah tengah kemas kebun jagungnya..Rajin betol opah. Petang sikit pi cari barang nak masak utk berbuka. Menu berbuka ari ni rendang puyoh, sambal tumis telor puyoh ditambah pulak ulam2 ngan juadah yg dibawak oleh cik nen. Dalam pukoi 4 tu aku, suami, mak, opah, firdaus dan nabil masuk utan pi cari buloh utk masak lemak esok. Pengalaman pertama yang aku alami sepanjang aku hidup. Alhamdulillah tercapai hajat aku nak merasa hidup di kampung. Thanks SAYANG...

No comments: