Monday, August 22, 2011

@--Ramadan ke- 21--@

Dah 21 hari berpuasa tapi aku..mmmmm..biasa la wanita....dah fitrah....Pagi tu bersahur ala kadaq ja..lauk berbuka ada lagi..Di tambah pulak mak bawak balik laksa moreh kat surau semalam. Pastu tidoq balik.

Dah tengahari kami sekeluarga bersama-sama bergerak menuju ke pusat bandar shah alam. Aku dan semua menaiki kereta kancil mak sebb kereta suamiku sedang dibaiki sebb nak balik kampung minggu ni. Wah!!sesampai di bandar....Ramainya umat manusia....PKNS tu sampai tak boleh nak berjalan dan bernafas....pastu berjalan lagi ke bangunan sebelah dan sebelah lagi. Kami semua pakai membeli baju melayu untuk suami masing2. Aku beli tudung satu, kasut satu ngan ubat2 sikit...Ada lagi yang tak beli lg..tapi tak pe lah cari kat tempat lain lah jawapnye...Rimas la ramai orang.

Petangnya pulak pegi ke Giant. Teman kakak2 dan abg ipaq bershoping....Pastu ternampak la promosi revine asatonik. Ada azlin and the geng. Ternampak jugak Ziana Zian ke 2 malaysia....Mmm....Tapi aku kurang berkenan dengan cara dia berpakaian. Kesian bulan2 posa ni kurang pahala puasa sapa yg tengok...630 petang baru nak bergerak ke pasar ramadan kat stadium plak...Kami beli ayam golek, ikan bakaq ngan air utk berbuka dlm kereta sebb kompom tak dan dah....

Malam lepas berbuka aku dan suami tercinta bergerak balik ke BANTING.


No comments: